Publicitatea e ca și prietenia. Unii investesc, alții doar bolborosesc!

prietenie

De foarte multe ori, atunci când am întâlniri cu noi clienți, mai ales cu cei care nu fac sau nu au investit bani în a se promova, pe ei sau în serviciile pe care le oferă, le spun următoarele:

Știți, publicitatea e similară prieteniei. Adică, cum? Adică, simplu! Oamenii, companiile, produsele cumpără publicitate pentru a se vinde. Da, te poți vinde și singur, până la un punct. Oricât de bun ai fi, și oricât de bune ar fi serviciile/produsele tale, fiecare ajungem să ne dezvoltăm/promovăm pe propriile picioare până la un punct.

Publicitatea e necesară. Ai nevoie de publicitate atunci când îți dai seama că ai crescut, dar ești atât de mare încât dai cu capul în tavan. Ori rămâi la acel nivel și mereu te plângi că te doare capul (adică că nu poți înainta) pentru că mereu și mereu dai cu capul de tavan și nu ai unde ieși, ori devii conștient că e momentul să îți faci un buget de publicitate și să recurgi la asistență din exterior.

Și acum să revenim la ideea principală. De ce e publicitatea ca și prietenia? Uite de ce: aceia care recurg la publicitate au oportunitatea de a fi mai mereu în ochii publicului țintă. Atunci când mergi să îți cumperi ceva… orice… tinzi să te îndrepți sau să recunoști serviciile/produsele pe care le-ai văzut promovate mai des.

Și în prietenie e la fel. Noi tindem să mergem și să ne adresăm, să interacționăm cu acele persoane care ne sunt apropiate, cu care luăm contact mai des, care știu și vor să fie în „ochii noștri”.

De asemenea, ca să înțeleagă cât mai bine, îmi întreb clienții: dacă eu acum vă ofer o vacanță exclusivistă, sau 5 bilete la film, o seară de distracție sau o mașină nouă, cu cine ați împărți experiența? Cu aceia pe care îi vedeți din an în Paște, care vă trimit mesaje standard de Crăciun, sau cu aceia care vă sună, vă scriu, cu oamenii cu care obișnuiți să vă vedeți, care vă sprijină, adică cu aceia care sunt mereu acolo?!

Acum sper că înțelegeți, fiecare, fie că sunteți consumatori, fie producători, de ce publicitatea e ca și prietenia.

Și ca să înțelegeți și mai bine, v-ați întrebat vreodată de ce Coca Cola, Mercedes, Colgate, Orange, Digi… și alte companii își fac reclamă mereu?! Nu e Cola suficient de cunoscut, sau Mercedes sau Colgate?

Ba da, sunt. Dar în același timp sunt conștienți că un public se atrage, menține fidel fiind mereu alături de el. Investind în promovare, în idei, în tot felul de campanii.

Și să știți că deși sunt uneori neplăcute, reclamele sunt rodul unor minți sclipitoare. Fie că vorbim de cele de la televizor, radio, de pe Internet, sau afișe. Sunt multe minți care gândesc, care studiază inclusiv care nuanțe și culori sunt mai apreciate de public, ce fel de muzică să însoțească campania, iar lista poate continua.

Într-un alt articol vom discuta despre campaniile publicitare eficiente și cele mai puțin eficiente.

Iar pentru toate cele de mai sus, îmi atribui dreptul de copyright. Nu le-am preluat din cărți ori studii doctorale, ci le-am învățat muncind, analizând și aplicând. Oferind rezultate palpabile clienților mei.

 

Atât pentru moment. Respiră. Înțelege. Iartă. Ajută. Iubește.

Sursa foto: popandroll.com