Banii pe care îi cheltui sunt, de fapt, banii pe care ți-i oferi tot ție!

Pământ investiție ioanastefanica.ro

Pământ investiție ioanastefanica.roArticolul curent am vrut de multă vreme să îl scriu.

 

E inspirat de un client care, mai „încrezător” în el, a zis că „se riscă” și el să facă un contract cu mine. În sinea mea am râs și, deși am spus că îi voi trimite o ofertă, nu a mai ajuns niciodată.

Atunci când vreți să fiți mai buni, trebuie să înțelegeți că e important să și munciți pentru asta. Dacă după ce ne naștem primele lucruri pe care le facem sunt a mânca, a bea, a zâmbi, a umbla, a vorbi, ulterior lucrurile se schimbă.

Un prim pas spre evoluție este școala. Marea majoritate urmăm o facultate, un masterat ori un doctorat. Și e foarte bine, atâta timp cât ne face plăcere.

Este perfect normal ca după ce ai ieșit de pe băncile școlii să vrei un „moment de respiro”, să nu mai auzi de cărți, de învățat și de profesori.

Cu toate acestea, fără să vrem, viața ne pune în situația în care ne dorim mai multe, vrem să accedem într-o altă etapă și să ne bucurăm de mai multe.

Aici și vroiam să ajung și să expun subiectul pentru angajați și angajatori.

Dacă ești angajat, chiar dacă în România se poartă să nu te mai cultivi, cu scuzele de rigoare spun franc „să te îndobitocești”, eu îți recomand să îndrăznești să fii mai bun. Chiar dacă în acest moment șeful tău refuză să te plătească pentru evoluția, competența și contribuția ta, pot să îți garantez că și pentru tine există un moment potrivit. E momentul în care, fără să cauți, vei primi șansa de a fi apreciat și remunerat pentru adevărata ta valoare. Un superior care nu știe să-și aprecieze colegii, e unul care nu se știe aprecia pe el însuși. Așadar, muncește, citește, specializează-te, fii mai bun. Citește cărți, mergi la seminarii, uită-te la filme, la documentare, ieși de cunoaște lumea. Atunci când te vei aștepta mai puțin, toate ți se vor răsplăti.

Dacă ești angajator, trebuie să înțelegi că tot ceea ce investești, investești în afacerea ta. Începând de la a-ți alege oameni buni, competenți și specializați pe ceea ce fac, până la a cumpăra publicitate pentru compania ta.

Mulți dintre manageri au impresia că dacă plătesc cu mai mulți bani un angajat va avea de pierdut. Sunt foarte puține acele cazuri. Plătit mai bine, în situațiile în care se cere, angajatul va simți aprecierea ta. Mai mult, va fi dispus să te sprijine, să fie mai activ, mai prezent. Pe scurt: îți va mulțumi faptic pentru gestul tău.

Atunci când ai un business trebuie să cunoști importanța promovării și să înțelegi că toți banii pe care îi investești în reclame prin fluturași, spoturi radio/tv, articole de promovare, bannere, produse, concerte, bonusuri, spectacole, donații, sponsorizări sunt de fapt bani pe care tu tot ție ți-i dai. Cum așa? Simplu! Dacă tu nu ești dispus să plătești pentru a fi promovat, noi de ce am fi dispuși să plătim pentru serviciile tale?! Valoarea unei firme se dă și prin banii pe care îi investește în publicitate.

Globul pământesc e rotund. Pe măsură ce tu ajungi la cât mai mulți oameni, acei oameni vor ști de tine. Chiar dacă timp de jumătate de an îți faci o promovare sporadică și vezi că nu ai feedback, nu e neaparat un dezastru. În primul rând, trebuie să analizezi campania de marketing, oamenii cu care lucrezi, iar în al doilea rând să înțelegi că nu tuturor ne cade din cer exact ceea ce cerem, exact atunci când cerem. Soluții de marketing sunt, dar ele nu pot fi aplicate „la indigo” pentru fiecare tip de afacere.

Închei prin a vă transmite un principiu important, pe care l-am practicat fără să îmi dau seama, iar când nu l-am practicat, am simțit pe pielea mea efectele: atât cât ești dispus să oferi pentru un serviciu, aceea este valoarea ta. Nimic din ceea ce plătești nu este un risc. Nimic nu este o pierdere. Tot ceea ce tu transmiți oamenilor, lumii, universului, sunt de fapt daruri către tine. Poți da bani, ajutor, gânduri bune, zgârcenie, milostenie, încredere, recunoștință, supremație, îngâmfare, optimism.

Stă în putința ta de a alege ce. Însă să fii conștient că după cum oferi, așa vei primi, așa vei promova și atât de prosperă va fi viața ta (personală sau profesională – de business).

Și ca să închei cu ce am început: clientului meu nu i-am mai trimis vreodată oferta tocmai pentru că atunci când nu ai încredere în ceea ce cumperi, nimeni nu-ți va oferi încredere. Mai mult, cei care au stat la masa negocierilor cu mine, știu foarte bine că ceea ce eu ofer sunt, numaidecât, rezultate măsurabile în timp real, financiar implicit. Eu nu sunt un magician care îți spune verzi și uscate, eu sunt omul care te ajută să ajungi organic la scopul mult dorit.

 

Atât pentru moment. Respiră. Înțelege. Iartă. Ajută. Iubește.

Sursa foto: zifimusic.com